Noste Productions Helsingin Sanomissa: Kasvokkain on uusi kilpailuetu – miksi fyysiset tapahtumat ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan?
- nosteproductions

- 29. lokakuuta
- 2 min käytetty lukemiseen
Päivitetty: 31. lokakuuta

Noste Productions oli mukana Helsingin Sanomien (HS 26.9.2025) Business Talk-liitteen artikkelissa, jossa kerrottiin kohtaamisten merkityksestä B2B-ostamisessa. Lue koko artikkeli tästä>>
B2B-ostaminen on murroksessa
Digitalisaatio on muuttanut ostamisen perusteellisesti. Yhä useampi B2B-päätös tehdään verkossa ja usein jo ennen kuin myyjä ehtii mukaan keskusteluun. Forresterin mukaan jopa 80 % ostopolusta on suoritettu ennen kuin myyntitiimi astuu kuvaan. Kaiken digihälyn keskellä yksi asia on pysynyt ennallaan: ihmiset luottavat edelleen ihmisiin.
Verkostoista päätöksiin – luottamus syntyy kohtaamalla
Forbesin mukaan puolet milleniaali- ja Z-sukupolven ostajista luottaa päätöksenteossa verkostoihinsa ja sosiaaliseen mediaan, ja he konsultoivat keskimäärin yli kymmentä ulkopuolista vaikuttajaa ennen ostopäätöstä.
“Näiden lukujen valossa verkostoituminen ja fyysiset tapahtumat nousevat uuteen arvoon. Jos yritys ei kohtaa asiakkaitaan kasvokkain, se menettää mahdollisuuden vaikuttaa – tai edes päästä mukaan päätöksentekoon”, sanoo Johanna Saarinen, Noste Productionsin toimitusjohtaja.
”Tapahtumat ovat ennen kaikkea ihmisten välistä vuorovaikutusta. Fyysinen läsnäolo tuo kohtaamisiin ainutlaatuista syvyyttä: keskusteluja syntyy, suhteita rakennetaan ja viestit jäävät mieleen ihan eri tavalla kuin digikanavissa. Kun ihmiset pysähtyvät saman asian äärelle, syntyy tilaa ajattelulle – ja päätöksille. Ihmiset ostavat edelleen ihmisiltä”, COO Anna Koskinen muistuttaa.
Tapahtumat, jotka rakentavat luottamusta ja tukevat strategiaa
Noste Productions on yritystapahtumiin erikoistunut tapahtumatoimisto, joka suunnittelee ja toteuttaa asiakastilaisuuksia, henkilöstöpäiviä, lanseerauksia, gaaloja ja messuosastoja – niin Suomessa kuin kansainvälisesti.
Nosteen tuottamat tapahtumat eivät ole vain elämyksiä, vaan myös strategisia työkaluja. Jokainen projekti lähtee liikkeelle asiakkaan tavoitteista:
Miksi tapahtuma järjestetään?
Mitä halutaan saavuttaa?
Miten kokemus tukee yrityksen brändiä ja liiketoimintaa?
“Meidän tehtävämme on luoda tapahtumia, jotka todella herättävät tunteita – elämyksiä, jotka koskettavat ja jäävät mieleen. Sen lisäksi tapahtumien on oltava selkeä osa yrityksen kokonaisstrategiaa, jos halutaan rakentaa brändiä ja synnyttää luottamusta”, Saarinen tiivistää.
Kokemus, yksityiskohdat ja vastuullisuus ratkaisevat
Nosteen tiimi koostuu kokeneista tapahtumatuottajista, jotka hallitsevat kokonaisuuden ideasta toteutukseen – aina viimeiseen yksityiskohtaan saakka. Lopputulos on visuaalisesti vaikuttava, sujuvasti toteutettu ja tavoitteellinen. Myös vastuullisuus ja henkilökohtaisuus ovat olennainen osa jokaista tapahtumaa.
“Vastuullisuus ei ole enää valinnainen lisä, vaan osa tapahtuman peruslähtökohtia – olipa kyse materiaaleista, toteutustavoista tai kumppanivalinnoista,” kertoo Koskinen. Fiksut valinnat, kestävät ratkaisut ja ihmislähtöinen suunnittelu muodostavat Nosteen tavaramerkin.
Tapahtumat, jotka jäävät elämään
Olipa mielessäsi asiakkaille suunnattu elämys, henkilöstön yhteinen päivä, tuotelanseeraus tai messuosasto, yksi asia on varma: parhaat tapahtumat syntyvät kohtaamisista, jotka tuntuvat aidosti merkityksellisiltä.
Fyysiset tapahtumat eivät ole katoamassa – päinvastoin. Ne ovat tulevaisuuden kilpailuetu yrityksille, jotka ymmärtävät, että luottamus syntyy vain, kun ihmiset kohtaavat kasvokkain.
Ota yhteyttä, niin keskustellaan teille parhaista ratkaisuista:
Johanna Saarinen, CEO
+358 50 303 5013
Anna Koskinen, COO
+358 45 672 7047



Kommentit